ombre hair - tutorial & guide.!

This post was: 
Da jeg først gik i gang var jeg skam lidt nervøs for at bruge hårfarven. jeg har før mistet 50% af mit hår pga. at jeg er allergisk overfor permanent, og det fandt jeg jo så ud af bagefter...
Nå men hårfarven fra Syoss var jeg også ret nervøs for at bruge da mine veninder havde fortalt, at blond hårfarve direkte på mørkt hår kan give orange hår. men jeg vil lige starte, her var mit mål:


Med det i baghovedet vil jeg nu begynde.
Her er Syoss hår farve som jeg brugte:


1) Jeg fik ikke orange hår. og det var den faktisk god til! så det var godt!!
2) Efter at have fulgt anvisningen til punkt og prikke. var der MINIMAL forandring. Der var sket så lidt at jeg ikke kunne tage et billede af det, men at jeg kun kunne skimte det med mit blotte øje :(
så ombre hår og farvning fra brunette til to blond virkede overhovedet ikke !

Min løsning (som er løsningen på alle mine problemer... seriøst, ALLE) GOOGLE
det tog mig et par forsøg, men jeg prøvede med "honey color" "cinnamon hair dye" & "Cinnamon hair lightner"

og wow der kom mange resultater op.

Hvad der gentog sig, var dog en blanding af honning og kanel. så nu vil jeg fortælle jer alt min viden:

Honning indeholder naturligt brintoverilte. Brintoverilte er hvad der trækker farven ud af dit hår, dette er også hvad der er i de fleste hårfarver. Når kanel og honning blandes i de rette mængder skaber det derved et naturligt produkt som lysner håret
og det bedste...
DET SKADER IKKE HÅRET!

Jeg har selvfølgelig testet metoden selv, og var lidt nervøs den her gang. På nettet kunne jeg kun finde billeder af resultatet med denne metode på afroamerikanske kvinder, med sort hår. Deres hår blev helt gyldent sådan lidt honning farvet faktisk.

Opskriften er:

1 Glas vand (ca 200-300 ml. alt efter hvor meget hår du har)
1 ske. Olivenolie (kan undlades)
1 ske. Kanel/kardemomme
1 ske honning


Bland det sammen. dyp det i håret. håret skal være godt gennemblødt af blandingen. tag en plastikpose, svømmehat, cellofan, omkring håret. (jeg tog det kun omkring spidserne). Lad det sidde i ca. 1 time. (efter at have prøvet første gang, kan man lade det sidde i natten over, hvis hovedbunden ikke bliver irriteret)

og værsgo lysere hår nemt, billigt effektivt og naturligt. og gratis. Det tog mig 5 gange inden jeg var ca. tilfreds. Man kan gøre det så meget man vil da det ikke skader, og er nemt til naturlige highlights. Hvis du vil have det endnu mere naturligt, kan du bruge hårkur i stedet for vand, og tilpasse mængden. Men det er smag og behag.

Er i snart trætte af at læse alt det her.. godt der kommer billeder nu !



I kan her se jeg gjorde det 5 gange. i alt. plus 2 gange med hårfarve. Det sidste billede er hvor jeg har taget mine spidser op til hovedbunden for at se forskellen.
Jeg er selv meget godt tilfreds. og har fået et naturligt resultat. vil jeg gøre det igen. JA. vil jeg have det lysere ja tak.

Hvis du overvejer at få highlights så gør det sådan her!! Jeg læste mig også frem til at man kan bruge ren brintoverilte 3% eller 6%, men det kræver at man er meget mere præcis.

Håber ikke det var en for stor mundfuld. men håber i kan li det. så gå i gang, og få lækkert sommerhår her til vinter, spørg endelig hvis der er noget (:

Final result!


So here is my try on the oh so hyped ombre hair. I tried with hair color. but for some reason, my hair barely changed color?
anyways. i googled natural hair lightner and so on. i came to the conclusion that i had to try honey and cinnamon hair lightner. It is a natural way to color your hair. Hair colors contain peroxide to strip your hair from color. you can try this with only peroxide #% or 6%, but it is very difficult to control, and may become uneaven. so instead use honey & cinnamon, which contains natural peroxide. and when left in the hair, it strips your hair, and lightens it naturally and is in no way harmful to your hair what so ever.


recipe:

1 glass water (ca 200-300 ml. depending on the amount of hair)
1 spoon. Olive oil (can be used without)
1 spoon. cinnamon or cardemom
1 spoon honey

soak hair. cover with plastic wrap og shower cap etc. leave for an hour and rinse. repeat for desired result...

You may use hair conditioner or a hair mask instead of water for a even more subtle result.

So go ahead, ask or just try it yourself. i can really tell how you can do this wrong...
good luck, and ask if concerned about anything

No comments:

Post a Comment