svindleri af gallakjoler! kopi koster 4x mere!

This post was: 
Jeg lå og læste diverse blogs igennem, da jeg stødte på Betinas indlæg om gallakjoler. Hun viste nogle billige og flotte gallakjoler frem. Jeg gik så ind på hjemme siden, og faldt over nogle kjoler der lignede Mannequin Shops egne designs UTROLIGT meget. for at sige det rent ud, er det de samme.
Desværre, er det bare sådan at mannequin shop reklamerer med at lave deres egne designs, og når jeg ser på det ligner det bare kopivarer.
hvad er det værste.
prisen er op til 4 gange så meget på KOPIEN!!!
anyways.
i må selv bedømme det. held og lykke:






1a//1b//2a//2b//3a//3b//4a//4b//5a//5b//

jeg er faktisk virkelig forarget! jeg var klar til at betale hele 2200 kr for den galla kjole jeg ville have (den sidste) hvor den i virkeligheden kun koster 563 kr, fra den "originale" hjemmeside. jeg syntes det er vildt da 2200 kr. er omkring en simpel designer kjole, så forventer man da også originalt design... buuuut nooo!
og hvad er så det værste:
jo, på den rigtige hjemmeside kan man vælge mellem 135 farver til hver kjole OG man sender sine mål ind, så den passer perfekt til ens krop... WTF !

anyways.
dem til VENSTRE (sry fejlen) er den dyre kopi, mens den til HØJRE er den billige og ægte.
alle dem til venstre koster enten 1700 eller 2200 og dem til højre koster alle ca. 563 kr.
jeg ved intet om fragt osv, men syntes det er vildt. nørj jeg føler mig snydt på mine veninders vejne, som købte kopierne til over pris!


nu håber jeg ikke jeg får næsen i klemme, jeg føler bare det var en slags "service info" fra mig til jer ;)
. jeg brugte en del tid på dette indlæg, så nu håber jeg i kan bruge til noget?

just some store for prom dresses in denmark that claims to have original design (the ones to the left) but they are only copys AND they sell them at the price of 4 times more then the original.
i feel that this is, really bad, when i was ready to buy the "fake" ones for over price, because i beleived it was original design...
dang! good i didnt buy it yet!

- Nanna

5 comments:

  1. Jeg tror ikke der er tale om kopier, men om at de danske butikker bestiller kjolerne hjem fra edressit og sælger dem til overpris.Jeg tror desværre ikke det er ulovligt, og edressit vil næppe gøre noget ved det, da de jo tjener på det. Jeg tvivler dog på at det er ok at de siger det er deres eget design.

    ReplyDelete
  2. jeg kan godt se det er din pointe.
    men hvis du laver noget, og en anden laver det sammen, men siger den person har lavet det... er det så ikke en kopi?

    . men ja, tror næppe der bliver gjort noget ved det, det var bare mere så at folk fra dk, ikke endte med at betale overpris ;)

    ReplyDelete
  3. Det vil jeg mene, men jeg tror ikke det er en kopi, jeg tror mannequin shop bestiller e-dressits kjoler hjem og sælger dem som deres egne, de ligner jo hinanden 100%, og det er set før med f.eks. asos' varer. Derfor tvivler jeg på det generer edressit, da de jo får et salg ud af det. Men derfor er det selvfølgelig stadig noget svineri.

    ReplyDelete
  4. det gør de sandsynligvis ikke. da jeg sad og fandt billederne, var der nogen af kjolerne som lignede hinanden i formen, men hvor den ene f.eks. havde et ekstra lag chiffon yderst hvor den anden bare var satin og sådan var der ofte foreskelle.

    men vi er i hvert falg enige om at det er svinsk ;)

    - P.s. Er faktisk glad for at et indlæg kan starte en "diskusion" så tak for at komme med en ærlig mening. :)

    - Nanna

    ReplyDelete
  5. Jeg er helt enig, jeg er f.eks på udkig efter den grå silke chiffon kjole som hende den lyshåret model (med armbånd) har på. Når man ser model inde ved edressit er der kun et lag uden på understoffet samt det ligesom kan gå fra hinanden. Den ved mannequin store er alt stoffet "samlet" uden en åbning, samt der er mange flere lag. Dertil høre at man skal jo betale moms og told af alt over 80 kr, så når man går ind at forsøger at regne priserne ud for at bestille vare hjem fra Kina, så skal man cirka bruge 800-1200 kr mere end det den står oplyst til i eks dollars... Men flotte det er der altså virkelig nogen af dem som er.

    Mvh
    Julie

    ReplyDelete