Tutorial - Jeffrey Campbell, Glitter Lita DIY

This post was: 
You'll need:
*modge pod (or clear glue, that is not water based)
*
Brushes (that you won't need again)
*painters tape 
*
Glitter (mix different colors for different looks)
*
spray paint for base (optional)
*
hand towel wipes, based on alcohol..

Du skal bruge:
* klar lim, som ikke er vand-baseret (min kostede under 30 kr...)
*pensel (som du ikke skal bruge til andet efter)
* maler tape (klart anbefales)
*Glimmer (bland forskellige farver for fordkellige udtryk)
*Spray paint (valg frit.. bruges evt som base)
*våd servietter, som er alcohol baseret
1) clean shoes with hand wipes..
2) put on painters tape on edges (I didn't do so.. but you should, the glitter is runny...)
3)mix glitter and glue/modge-podge, ratio 1:1 (half/half)
4)PAINT PAINT PAINT... 
* let dry inbetween coats, 
1) tør skoen af med våd servietter, rense benzin eller lign..
2) Put maler tape rundt i kanterne (i kan se jeg lod værre... og at malingen skulle konstant tørres af )
3)bland glimmer 1:1 (halvt halvt)
4) MAL for fanden!
* lad glimmer staset tørre en smule, imellem hvert lag..
Looking a bit like Kesha yet?? well your on your way then!
*remember to use lots of newspapirs underneath... it can get messy if you spill glitter ;)
Ligner du Kesha en smule?? super så er du godt på vej!
*husk at brug aviser.. det kan blive ret beskidt hvis man spilder glimmer (som mig...)  
Feeling like Glitterizing everything?! well go ahead.. it works EVERYWHERE.. purses, shoes, flip flops, nails (use top coat instead of glue), cell phone, camera... I did it all haha
Får du lyst til at proppe glimmer på alt.. GO-AHEAD det virker på alt. tasker, klip-klappere, mobiler, kamera, negle (brug top-coat i stedet for lim), bare vær kreativ!
The final result.. i LOVE them now.. i used a marker to draw up the lines..
it flakes, becuse my shoe bends a lot there.. but dont worry, base coat and no one will notice :)
... So good luck, i know a certain birthday girl who wants to try this, and i cant wait to see the result...
if you try this, please send me a link to your blog, I would love to post exaples and creative ideas later on!! (am i dreaming... because maybe im the only person crazy enough to do this! ;)?

Her er det endelige resultat så!. JEG elsker dem... jeg brugte en tusCH (og ja i min verden skal ch'et udtales!!!).. til at tegne stregerne op igen! i kan se det krakelerer fordi de her sko bøjer ekstremt meget når jeg går, men en base-coat og så er der ingen som ser det!
* Jeg glæder mig til at se om nogen af jer bruger det her?! evt på andre ting end sko!... hvis i gør, så skriv endelig et link til mig, og så vil jeg rigtig gerne lave et opfølgene indlæg senere med en masse billeder :).... (eller måske er jeg den eneste som er tosset nok til at gøre det her??)
There you have it, the easy and cheap way to Jeffrey Campbells Lita Glitter shoes... ;)
LOVE NANNA
______________________________________________________________________::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

9 comments:

  1. I'd LOVE to do that!

    xo
    F
    www.WearItWithFlair.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. it looks great.. i should try it too :)

    ReplyDelete
  3. utrolig godt fundet på! 10-4! hæhæ.

    de ser utrolig lækre ud - godt klaret!

    ReplyDelete
  4. !!! Yay!

    I cant wait to try this! It looks pretty easy. When I do, I will let you know!

    ReplyDelete
  5. Det er så meget dig Nanna med alt det glitter, disco queen (; <3

    ReplyDelete
  6. Det er super fint. Jeg kunne sagtens finde på at lade mig inspirere af dig. Dog er jeg lidt forskrækket over alt det glimmer ud over det hele, så måske man skulle vente til sommer så de kan laves udenfor. Men super seje er de i hvert fald:-)

    ReplyDelete
  7. F: Cool!
    Katnoe: please show me if you do so!
    Emma&mathilde: Jamen tusinde tak!
    Alyssa: it actually is easy! thank you ! i cant wait to see!

    @FrkForsom... Tusinde tak... nu var det glimmer over alt ret selvforskyldt, fordi jeg til tider er en torsk! ;).. da jeg havde aviser som underlag kunne det smides ud efter, og med noget rense benzin, fik jeg det også af fingrene :)! så hvis man gør det f.eks på badeværelset eller lign. er det ikke noget problem :)!

    ReplyDelete
  8. Fed ide :-) jeg elsker glitter

    www.etsmukkereliv.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Cool! Hvor er du dog kreativ! :)

    Vh. Cæcilie Sofie
    www.somethingsalt.blogspot.com

    ReplyDelete