Mit personlige syn på mode

This post was: 
Reckless_132406505_large
Tumblr_lius8a8gfi1qa2txho1_400_largeTumblr_l8bo3jcodd1qb2jt0o1_500_large


Okay... langt indlæg. jeg tvinger jer ikke til at læse det ;)

- Super! for mig er mode ikke bare noget om at følge tendenser og kopiere direktefra catwalken til dit skab. for mig er mode at tilpasse de tendenser som passer ind i din personlige stil, til din krop. ergo, hvis du som mig ikke er en tynd pind og gerne vil have striper på tværs, for det dersens sailor look, så skal man evt gå efter den løsere model som fremhever stilen og ikke en som er tætsiddende, som bare gør en bredere ;)
Når det så er sagt, så er den bedste accessory, altså selvsikkerhed, og et smil på læben. jeg syntes det er smukt! så selvom man kan sige at DET outfit måske ikke er det kønneste, så kan man sige, at smilet er noget man kan respektere! :)
så langt så godt!:  nu kommer den personlige del så!
- jeg kan huske et billede fra da jeg var i Isreael da jeg var 10 år gammel, ikke engang, jeg fyldte 10 senere det år! på billedet smiler jeg genert til kameraet i min lille lilla bikini. jeg husker hvor buttet jeg følte mig den dag! efter at jeg havde været ude at bade, skyndte jeg mig at tage en t-shirt på så ingen kunne se min "tykke" mave. jeg sagde til mor, at det var for at jeg ikke skulle blive solbrændt!
- hvad jeg prøver at fortælle er hvor forfædeligt det er at jeg allerede i den alder mente jeg var tyk! det er først inden for det sidste år eller 2 at jeg endelig føler at jeg er tilfreds med min krop! ikke fordi den har ændret sig, men fordi jeg har accepteret den! jeg er lille (158... eller det står der i hvert fald i mit pas haha) jeg har alt for store bryster til min lille krop, (F65), og en booty der siger spar 10.. men jeg er tilfreds, fordi det er en del af mig!
- Jeg har lært at tilpasse min garderobe med min højde og drøjde som også er med til at jeg føler mig glad hver dag, fordi jeg ikke har tøj der er for småt, eller gør mig lavere osv. så når jeg er ude at shoppe har jeg ALTID de forholdsregler i hovedet. Og det vil jeg faktisk råde hver og en af jer til at gøre (i hvert fald dem der har læst langt nok til at læse det her haha) så nu kommer nogle af mine forholdsregler, og så vil jeg slutte af der... for nu!
(det skal lige siges at det her indlæg er ikke for at sige hvor godt jeg har det og hvor skidt jeg har det, tvært imod, så er det bare et forslag til mine læsere. jeg ved nogen af jer har den alder jeg havde da jeg var mest usikker, og hvis det kan hjælpe eller bare inspirere én af mine læsere, så er jeg glad)


  • 3kvart bukser/leggings er et no go (hvis de stopper midt på skindebenet, gør de mig lavere)
  • jakkeærmer skal helst være 3kvarte (hvis de stopper ved taljen, så fremhæver de den også)
  • ankelstøvler skal jeg passe på med (lukkede hæle er kun okay hvis de går ned foran og er højere bagpå)
  • empire  snit er et NOOOO (siden jeg ikke er gennemsnit bryststørrelse stopper de typisk midt på brystet, og gør mig mere gravid end nødvendigt hæhæ)
  • fremhæv taljen med bælter og lign. (det der med alt for løse ting gør mig endnu mindre hvis taljen er væk)
  • farver med rødlige undertoner (ergo ikke så meget blå, eller lilla med blå undertoner.. også mht makeup)
  • tætsiddende striper på tværs = NEJ 
  • A-line nederdele klæder min form (fremhæver talje & femininitet)
  • der er sikkert mange flere som jeg ikke husker lige nu... mit hoved er proppet med andre ting ;)
Kom gerne med evt. nogen af jeres, eller jeres mening til det her indlæg. lidt respons ville være rart!
- og hvis der er nogle spørgsmål så kom endelig med dem, det kunne være jeg kan hjælpe/ svare ;)



To my english readers.. this is a personal post about beauty shape and rules to make style fit your body type... i don't feel like translating it for now... but if you really want to read it, go here and copy/paste the text ;) it makes mostly sence haha!

LOVE NANNA
______________________________________________________________________::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

4 comments:

  1. Helt igennem fantastisk indlæg, tror du inspirerer rigtig mange til at få mod! Jeg har også selv nogle "regler" for hvordan jeg føler at jeg kan tillade mig at klæde mig, hvilket er en rigtig god ting, for på den måde laver du også færre fejlkøb!
    Super godt at du har fundet ud af hvad der fungerer for dig :-)

    ReplyDelete
  2. Halløj. Der er noget galt når man kommer nederst på indlægget, omkring 3kvart bukser osv. Det hele er snørret sammen i en lang linie i siden, og ikke som tekst på hele siden. Det kan desværre ikke læses :-( ææv.

    ReplyDelete
  3. Super godt skrevet! Er helt enig med dig..
    Den episode da du var ti, fortæller bare hvor høje "krav" der bliver stillet til os! Det er slet ikke til at holde ud, når ens veninder bliver ved med at brokke sig over hvor tykke de er, de er jo perfekte!! :D..

    ReplyDelete
  4. @hove: hvis jeg bare har inspireret 1 til at tage chancen, så er jeg bestemt tilfreds! :)
    @mapola: tak for at sige det :)
    @ anna: så så så sandt! der er heldigvis intet der er "normalt" og det burde mange piger indse! :)

    ReplyDelete