nemt sommer hår - til hverdag & til fest (guide)

This post was: 
Til nytår samlede jeg en masse guides, og foreslag til nytårshåret(link), og det er åbentbart en stor succes. Det er en ret stor success, da det oftest er det indlæg som er mest læst, hver evig eneste dag! jeg er selv i tvivl om hvorfor!


men nu har jeg samlet nogle flere guides, bare til sommerens kommende grill hygge, strandfester, studenterfester, dimminsionsfester og forhåbentligt meget mere!! Og så håber jeg i kan bruge samlingen af gode foreslag til noget! :)


Frisurene som for mig er rigtig gode af 1 grund. De er idiot sikre, og hurtige... (okay det var to grunde!) men i hvert fald så tager ingen af de her mere end 15 min, så der i stedet for kan bruges massere af tid i solen, i stedet for foran spejlet ;)


Det har været meget på mode rundtomkring i blogland med mælkepige fletninger! selv har jeg fået til at fungere, men det er bestemt ikke nemt! Så her er der en slags "snyde" fletning som er super nem, og kan bruges til det hele! her slutter den af i en "fishtail-braid" som også er rigtig fin. men ellers har jeg selv testet den til milk-maid looket som går hele vejen rundt om hovedet... 


Så kommer guiden så på hvordan JEG laver min knold. selv fattede jeg ikke en bøf af hvordan man gjorde, og hvordan tøserne bare fik det til at se ud som om, at de havde 2 kilo hår på hovedet "bare lige" samlet i en knold!
men den her guide viser ca. hvordan jeg gør, og det er nemt. ca 10 min maks!




Med sommeren kommer der selvfølgelig også sol og strand! Derfor er den frisyre (okay frisyre er det jo knapt nok!) en som jeg vender tilbage til hver evig eneste dag! det der roddet, jeg er lige kommet ud af havet, og ser pisse lækker-hippie-agtig-ud-med-solbrændt-hud! det erfaktisk super nemt og kræver bare en saltvands-spray! jeg holder mig til noget som hedder "hairdo - surf spray" som kan købes i føtex, netto, fakta, osv til 50 kr.! men ellers kan det snildt laves selv, med fint salt, og balsam/hårkur blandet i vand... mængden af balsam kommer an på hvor fint dit hår er, og salten skal man passe lidt på med, da det hurtigt kan tørre håret! og hvis du bruger det i solen, ville jeg proppe lidt syre(citroner, lime og lign. ) i, for at få fine summer highlights!
sådan gør du:
- spray et jævnt lag (jeg tager kun fra ørene og ned) i håndklædde tørt hår
- brug håndklædet til at "scrunche" eller klæmme håret lidt mere tørt
- lad tørre!





en anden ting det der strand hår kan bruges til er denne fine "double-knot" frisure! guiden kan du finde her(link). og er egentlig bare 2 knuder, med en nål i midten! super nemt!

Den sidste her syntes jeg også bare er super sød, praktisk og nem! billedet er fundet her(link) hvor i kan finde meget mere inspiration, både til make-up og til hår, og alt imellem!

Så fik jeg lige vist jer, hvad jeg går og laver med mit hår (wuhuu rimer!). og så håber jeg i bliver inspireret til at prøve dem, ligesom jeg har gjort! og hvis ikke andet, som håber jeg denne guide har givet jer nogle idéer til at prøvet noget nyt, nemt og lidt andet, end bare det "normale"
hvad syntes i :)?

3 comments:

  1. virkelig god inspiration. Jeg skal helt klart igang med at sætte håret, selvom det ikke er så langt :)

    ReplyDelete
  2. det ser virkelig flot ud!
    Har desværde bare ikke så langt hår :(

    //Nanna

    ReplyDelete
  3. mit hår har skam også været kort, og ingen af de her frisyrer kræver det helt store ;)

    - christina... lyder godt! rart at kunne hjælpe lidt!:)

    ReplyDelete