London week 1 - første projekt

This post was: 
I dag startede vi hårdt ud... 
og jeg vil lige hurtigt forklare hvad det var inden jeg går i seng... er smadret!
Photobucket
Vi fik et ord hver. hvorfra vi så skulle lave 8 krudseduller udfra det... jeg fik "fræk" og tænkte fræk, som i, "gør ikke som de andre" og fræk som i "peek show, der bliver vist lidt der ikke skal"
Photobucket
Så skulle vi tegne de krudseduller på modeller. jeg fik kritikken at det lignede for meget "tøj"... og fik derefter afvide, at på Central St. martins vil de ikke have at elever laver en kjole, fordi det er set før... så jeg skal lære at tænke uden for boksen.. som i MEGET
Photobucket
Derefter skulle vi vælge 1 krudseduller, som vi ville tegne fra siden og bagfra som vist ovenover. Husk at vi fik en deadline, og var under tidspres, fordi det kunne vi ligeså godt lære med det samme; design tager ikke tid, da designere ikke har den tid!
PhotobucketPhotobucket
Så skulle vi lave vores krudsedulle af vidt stof, og nål&tråd... vi havde ikke meget tid! men vi har en pensioneret model på vores hold, som stod for model i dag. Hun var vildt dygtig, og har 15 års erfaring... Vi fik afvide at vi skulle guide modellen, fordi det var en del af vores job. så vi skulle vælge hår osv, under meget tidspres! Jeg valgte at hun skulle ikke lave angler osv, da mit design var meget minimalistisk og med strukturer!
PhotobucketPhotobucket
Hvad siger i til mit endelige resultat?
jeg har lært SÅ meget i dag, og mit hoved er fyldt med indtryk. men jeg ved jeg kan lære så meget mere, og glæder mig rigtig meget til i morgen. mine læere er så dygtige, og presser os virkelig meget, til at tænke ude af boksen... som i rigtig meget.!! min var en af de normale stykker i banden ... 
mine skitser
Og folkene
er også utrolig flinke, vi er en gruppe på ca. 30, fra 26 forskellige lande. jeg er den eneste fra skandinavien.. men har hygget og spist kinamad med 5 af dem fra mit kollegie, her til aften.. den ene er rigtig ærke amerikaner fra the hood, med slang og booty shaking... og fyren er ærke brit, med sideskilling, slikhår, loafers(google det) og en burberry trench.. og til sidst men bestemt ikke mindst, er min ene lærer vores helt egen Tim Gunn (projekt runway, google det...) som går rundt fra mannequin til mannequin og kigger, for derefter at sige få ord og gå videre hæhæ.... jeg kunne blive ved, men siger godnat! håber i nyder mine små anekdoter herfra ;)

Translation...mine skitser
so first day of the Central St. Martins summer fashion and design course. we each got a word, then we had to make some random doodles from that word. then put the random doodles on as garments and then make them... They told me mine was to "designed" and it should't be a dress, because a dress has been done 100 times before... I cant wait to learn so much more the next month, i have learned SO much today.. and new friends too :)

1 comment:

  1. det lyder super spændende! :D bare det var mig!

    Emilie
    www.blogbyemilie.blogspot.com

    ReplyDelete