London week 3 - min egen kollektion

This post was: 
Okay så de her kræver lidt forklaring inden i kigger på dem! :)
mandag og tirsdag denne uge, skulle vi lave vores egen kollektion her på skolen.. vi skulle tænke ude af boksen ligesom altid på Central St. Martins, men mest af alt skulle vi også tænke på at det skulle være 3D og ikke bare 2D. det vil sige, at vi skulle overveje hvordan det vi designede kunne laves, fordi hvis man ikke har en idé om hvordan det skal laves, er det bare en tegning og ikke design! :)


Vi skulle starte med:
en masse udkast (dem i grå/sort/hvid, til venstre i de 4 første billeder!). selv syntes jeg den del gik fint. jeg fik hurtigt lavet omkring 30, da jeg ikke tager så lang tid om mine skitser.
anden del skulle vi prøve at sætte nogle farver på kun 4(!!hvordan vælger man 4, når man kan li de fleste hæhæ!!!) af de mange udkast(dem i midten). altså tegne de forskellige designs i forskellige farvekombinationer.
så skulle vi vælge de bedste, og tegne den endelige! (den til højre)


forklaring på meterialer og udførelse
diamant formene på de 2 øverste designs, skal laves i et tykt filt. så at de bliver meget store og geometriske. nummer to, vil jeg lave som et slags bælte, imens den øverste er et kæmpeskørt!
Stoffet som har de der hvide "striper" (Se nederdelene på 3. design, og den lilla variant på nummer 2 design. m.m.) der er stoffet lavet af pvc. ergo det skinner, og er en kontrast til det tykke filt.
bukserne og jakken på henholdsvis 3. og 4. er med "lapper" og derfor gennemsigtige visse steder. jakken er meget geometrisk (ligesom toppen på det første design) og det er bevidst, og med noget skjult wire, for at bevare den form!
mine skitser


TIL dem som ikke gider læse mit ævl, og bare gerne vil forstå billederne:
dem til venstre i grå, er udkast af designs. dem i midten er forskellige farvekombinationer som bliver prøvet af. og dem til højre er den endelige.
den nederste er de 4 endelige sammen! :)
De her 4, er mine endelige designs. Selvom hvis det stod til mig nu havde jeg nok proppet lidt orange ind, for at peppe farverne op... men det gør jeg nok en anden gang ;)

Spørgsmål er selvfølgelig altid velkommen! :)

translation:
so these are from my own collection(yay) i did at central st. martins. so the ones in gray at the left, are the sketches, the ones in the middle are different color kombinations, and the ones to the right, and the last pic, are the final ones.
even though i did them 2 days ago, i would probebly now do it with a pop of orange to make the colors less predicteble... but ill probebly do that later ;)
what do you think! :)?
mine skitser

Follow Fashion Avec Nanna

3 comments:

  1. Jeg er altså nød til at sige det igen - hold nu k*ft hvor er du dygtig! Sikke nogen fine ting du har lavet! :D

    Emma

    ReplyDelete
  2. Oh honey, i find your blog sooo cute and follow you now :))))

    you are great <333

    lots of love <3

    wwww.thebeadayse.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Kunne godt dyrke den blå pencil nederdel. Fed detalje ved hoften :)

    ReplyDelete