Den mere seriøse side - ind til benet

This post was: 
Et billede af mig, stortset direkte ude af badet. ingen make-up, og uglet hår
Det er sjældent at jeg skriver et indlæg som er så seriøst som dette, men nu får i det.
Jeg har nu indtil flere gange stødt på blogs, hvor indehaveren altid har flot og velsat hår, makeuppen perfekt, og neglelakken fint lagt. og nu er det ikke en kritik af dem som gør det, fordi alle er forskellige, men jeg syntes bare det er vigtig at påminde sig selv om, at make-up, og perfekt krøllet hår ikke er NØDVENDIGT. og det er egentlig det jeg vil sige lidt om i dette indlæg. 


Mig og make-up
For mig er make-uppen et lag som ofte er med til at gøre, at jeg føler mig sikker og tryg ved mig selv når jeg går ud af døren. Men der er bare de dage, hvor jeg kan mærke at min hud er tør, træt og kedelig, og har brug for et pust. Jeg går ofte uden makeuppen i skole, og i stedet bare med en god creme. og jeg har før haft lange perioder hvor jeg kun gik med make-up i byen... måske pga. dovenskab, men også fordi det var rart at føle at min hud var sund og rask. jeg syntes det er en uheldig tendens at mange syntes de ser "mærkelige" ud uden makeup. og jeg kan da sagtens genkende den følelse, men det skræmmer mig bare, hvor nemt man kan glemme at make-up er tilbehør og ikke en nødvendighed


Hvor vil jeg hen med det her?
jo i mit lille hoved, håber jeg på, at jeg kan få nogle af jer derude til at overveje det en ekstra gang. Behøver du virkelig at tage makeuppen på i morgen? eller mandag?. har ansigtet ikke også brug for et pusterum ligesom hovedet? Og hvad vil jeg jo så egentlig have ud af det her? jo jeg kan håbe på at bare én af jer derude, dropper make-uppen i ny og næ, fordi da er mit indlæg allerede det værd ! :)


så:
please skriv jeres tanker omkring dette område. og hvis i er interesseret kan i også få min daglige make-up routine... den er nemlig også meget skrabet, og så naturlig som muligt. Jeg prøver ikke at få mig selv til at lyde hellig, fordi det er jeg bestemt ikke, men mener bare, at når der er så mange af jer på den anden side af skærmen, var det noget der er relevant. Så kom med kommentarer til området, og jeg glæder mig til at høre jeres syn på det her! :)


EKSTRA:
Emma har læst mit indlæg, og lavet nogle gode overvæjelser i et indlæg på hendes blog: link

13 comments:

  1. Jeg har altid mascara på i skole. Og nu jeg tænker over det, så ja, det er da lidt skræmmende at det er blevet en nødvendighed for mig. Men jeg føler mig nærmest nøgen uden.
    Når det så er sagt, så er det faktisk sjældent jeg har mascara på ellers. Når jeg er på ferie, har jeg nærmest aldrig mascara på, og heller ikke hvis jeg ikke skal noget særligt i weekenden. Så det faktisk kun i skolen jeg har det på "fast" og sådan bliver det altså ved med at være. Tænker at det nok går, når jeg nu ikke rigtig har det på ellers :)

    Så er det lige foundation og concealer. Der har jeg kun på, når der er brug for det. Dvs. når jeg har en bums, eller meget lyse/mørke rander under øjnene. Også til fest :-)

    Det var faktisk et rigtig godt indlæg, for det fik i hvert fald mig til at tænke :)

    Emma

    ReplyDelete
  2. Enig! Mange syntes det ser dumt ud uden makeup. Jeg bruger faktisk slet ikke makeup til hverdag, fordi jeg ikke syntes det er nødvendigt! :-)

    ReplyDelete
  3. http://frkemma.com/2011/09/09/make-up-en-nodvendighed/

    ReplyDelete
  4. Jeg har som sådan intet problem med at vise mig uden makeup og gør det også tit. Specielt i weekenderne og ferierne har jeg sjældent makeup på. Dog har jeg altid makeup på når jeg er på arbejde, idet jeg føler at når man betjener kunder, så skal man bare se frisk og veloplagt ud. Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har det sådan?
    Altså det er jo ikke fordi jeg render rundt med fuld krigsmaling eller noget, men jeg har altid concealer og mascara på for at undgå at se træt ud.

    ReplyDelete
  5. Jeg ser slet ikke på make-up som noget negativt, selvfølgelig alt med måde. Men for mig er det en virkelig positiv ting. Jeg elsker at eksperimentere med forskellige looks, og se effekten af hvordan det komplimenterer mit outfit. Jeg har det helt fint med at gå ud uden makeup på, men jeg foretrækker at have lidt på - og for mig behøver det ikke at være en ulempe.

    Er btw blevet rigtig glad for din blog!
    /cecilia
    www.ceciliamervig.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Jeg går med makeup, stort set hver dag, men har da også dage (f.eks når det regner, eller sneer. Eller nu her hvor jeg har ferie, som alligevel ikke skal nået), så gider jeg ikke tage det på. Så bliver det besværligt at skulle gå og spørge hvor at man ikke har panda-øjne, eller ikke skal nogen steder. Jeg kan godt lide at når jeg træder ud af døren, så ser jeg frisk og indbydende ud. Jeg kan lide at gemme den urene hud lidt væk, og få lidt gnist i kinderne.
    Nå, alt i alt går jeg med makeup når jeg skal noget.

    ReplyDelete
  7. Jeg har det lige som dig Nanna, jeg går heller ikke med make-up hver dag. Det er faktisk ikke ret ofte at jeg tager make-up på i skole, men jeg tager for det meste en smule pudder på fordi jeg bliver så rød i hovedet af at cykle og som mange andre unge har en smule uren hud. Men mascara og alt det andet er noget jeg bruger når jeg skal i byen :)

    ReplyDelete
  8. Tak for et fedt indlæg. Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg bruger stort set kun makeup ved festlige lejligheder, og det er skønt at være kommet væk fra den afhængighed jeg engang havde med makeuppen.

    Love the blog

    ReplyDelete
  9. Jeg har tit mascara på, men det er heller ikke vær dag, men efter du skrev det der, så tænkte jeg pludselig på alle dem man kender som bare her eller har haft vildt meget på! det er jo vildt der er så mange som bruger det ligesom man tager vanter på når det er koldt, og man tager make-up på for ikke at se dum ud.... Det er vildt at tænke på, mange tak for det indlæg gode tanker du har dig! :-)
    Tag et kig forbi og bliv måske fast læser! :-)
    http://mode-marie-skovsboel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. TUSINDE tak for de mange kommentarer, det er rart at høre, at så mange lige overvejer det en ekstra gang efter at have læst det her, fordi det er nok noget der egentlig berører mange!

    jeg har fundet frem til en endelig konklusion på alt det her:
    Det er ikke selve make-uppen der er et problem, men det er vores syn på at man ser "træt" ud uden make-up... men er et "friskt" ansigt, så noget "falskt" så at sige, fordi vi har vænnet os til, at alle har en smule make up på ! :) håber det gav meningen, og tak for jeres input! :)

    xx Nanna

    ReplyDelete
  11. Rigtig godt indlæg! Jeg har ret meget make-up, men jeg ender alligevel med kun at bruge lip gloss eller noget andet til læberne :) Jeg plejer kun at bruge "krigsmaling" til fester etc., for jeg har altid været vant til ikke at gå med make-up :)

    ReplyDelete
  12. Der er så mange, der ikke tør at vise sig uden make-up, og det er virkelig skræmmende :/ I en periode kunne man på TV2 følge programmet "Sæt skønheden fri", hvor man virkelig kunne se, hvor problematisk det var :)

    ReplyDelete
  13. Fint at du sætter tanker i gang i hovederne på dine læsere - og et super flot kommentarantal :)

    Personligt bruger jeg ikke makeup til hverdag. Overhovedet! Og det er primært dovenskab faktisk ;)

    ReplyDelete