mine skitser - Design proces

This post was: 

Her er hvad jeg laver i Design i skolen for tiden.
jeg spurgte i går på facebook, om i ville se hvad jeg havde gang i, så i får det nu! det er Design på C-niveau på VUC i min by, derfor er det er stor blanding af folk, men min lærer er dygtig (og bestemt ikke grim at se på.......)

Om projektet:
vi fik afvide at vi skulle vælge en person, og lave et smykke, ud fra personens essens. Jeg valgte Chanel, og de to øverste billeder er mit mindmap som jeg startede med. Der står random facts om Coco (Gabrielle) Chanel, og beskriver hende. vidste i bl.a. at hun elskede lommer da det var praktisk? hun startede også som hatte mager. 
Men de sidste billeder er idé udvikling, udfra min overordnet idé skitse (de sidste 2 billeder). 

Mit mål:
er at lave noget som er ud over det normale, ligesom Chanel gjorde. Hun brød klichéer fra sin tid, hævede skørtet, gjorde farven sort til hvad den er i dag, gjorde det "normalt" at kvinder gik i bukser, og opfandt ballerinaen. Derfor skulle smykkerne være anderledes, og udfordre i dags "normer" og fremhæver noget smukt, men udover det normale. Derfor blev det til noget om kraven og lommen, ryggen og armen. Altsammen i læder"perler" da perler jo var en af Chanels kendtetegn og oxideret sølv. (har i BTW. set Chanels runway fra Paris. I DIED INSIDE, så smukt!). Men hvad syntes i?

Translation: 
I am taking a design class lately. and my project is designing jewelry for one person, capturing the essence and mindset of that person; Gabrielle(coco) Chanel. so coco Chanel thought outside the box of her time, breaking some barriers like no one else had done. So i wanted to make pieces of jewelry, that isn't the "typical" jewelry of our time, not just a necklace around the neck, but down the back to put the focus of how beautiful the back is. the same with the arm and pearls in the hair. And the pearls is just the essence of chanel, but to make it new, i want leather wrapped pearls and black silver. did you BTW. see the Chanel show from paris? I DIED, it was so beautiful, and i was mesmerized the whole time!, 

6 comments:

  1. awesome designs...and yes, Chanel is always one of my favorites.
    so in what direction of kolding? I was in a small village in between kolding and vamdrup

    http://jenalyenns.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Jeg elsker virkelig din blog.
    Jeg håber virkelig at du også vil blive fast læser af min.
    nannakrautwald.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Jeg kan rigtig godt lide smykket til ryggen. Synes der er noget visuelt smukt over en flot ryg og skulderblade :)

    ReplyDelete
  4. Virkelig flot alt sammen! Jeg kan rigtig godt lide den der sidder fast i kraven og ned til lommen.

    Gabrielle er en af mine ynglings historiske personer. Jeg skrev en stil om hende en gang, og pyha, jeg fik 12 :).

    ReplyDelete
  5. Wow, det ser godt ud! Du skal nok blive en rigtig dygtig designer en dag, du er jo både god til at tegne og til finde på gode ideer.

    http://mymoodbook.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Hvor er du altså bare dygtig! Jeg er vild med dine idéer om kæder på tøjet. Kæden fra kraven og ned til brystlommen er så fin! // Nanna

    silentnoisebynannagram.blogspot.com

    ReplyDelete