modeprint del 2

This post was: 
trekanter1 trekanterlilla

Så fik jeg lavet nogle illustrationer:
ud fra disse første idéer til et modeprint. Jeg downloadede i går adobe illustrator gratis version, for 30 dage. Det skal siges jeg kender INTET til programmet, og har ikke fået hjælp, men fundet ud af det selv, hvilket jeg selv er rimelig stolt af! Sådan nogle adobe programmer er altså rimelig komplekse, men jeg overvejer stærkt at invistere i en bamboo tablet og photoshop, så jeg kan lave illustrationer på computeren. er der nogen af jer derude, som har erfaring med det? så sig endelig til!

Hvad syntes i om dem? Hvilken er bedst nu?
kan i se det for jer, med sådan et print på silkestof? :) 
(nyheden bliver BTW. offentliggjort senere i dag! er effing nervøs hæhæ)

8 comments:

  1. Hejsa... Jeg kender rigtig godt til alle CS programmerne dvs. Illustrator, inDesign, Photoshop, Dreamweaver osv. da jeg er mediegrafiker elev - og det kan KLART anbefales... det kræver en del tid at sætte sig ind i ...

    Tjek Lynda.com ud der kan du for et beskedent beløb få adgang til ALLE tutorials til disse programmer.

    Youtube er også udemærket til tutorials


    Skriv endelig, hvis du får brug for hjælp til et eller andet så vil jeg da gerne hjælpe :)


    Kh Chelle

    ReplyDelete
  2. Vi har lige lavet en hel masse i illustrator i skolen :-)

    ReplyDelete
  3. De er begge så pæne. Kan slt ikke bestemme mig. Men kan helt sikkert godt forstille mig det på en t-shirt eller sådan noget lignene.


    http://you-and-i-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Jeg arbejder med adobe pakken CS4 hver dag stort set, og kan VARMT anbefale at du køber en tablet. Du kan også bruge en mus, det er lidt en temperamentssag ;) Jeg er meget glad for min bamboo og ville ikke kunne undvære den når jeg bruger illustrator... Har prøvet at sidde en hel dag uden - og resultatet er AV AV i hånd og arm!

    ReplyDelete
  5. Jeg har sådan en tablet fra bamboo, og den er rigtig god :)

    ReplyDelete
  6. Hej igen Nanna :)

    Illustrator er (som navnet også lidt afslører) til illustration - det er et tegneprogram. Photoshop er et billedredigerings program (som udgangspunkt). Jeg har arbejdet en del med prints og mønstre og synes klart illustrator er bedst til dette, men ved at nogle også bruger photoshop. For det meste arbejder man med begge programmer - feks kan man lave et mønster i illustrator og derefter lægge det over i photoshop og bruge nogle af effekterne derfra. Men photoshop er IKKE et tegneprogram.
    Illustrator bruges også i de fleste modevirksomheder til arbejdstegninger der sendes til leverandøren der skal sy stylen op...
    Jeg vil anbefale dig hele CS4 eller CS5 pakken, her får du også InDesign som er et mega sejt layout program ;) På min skole fik vi et studie-pris tilbud på pakken så mon ikke I får lignende tilbud på designskolen??
    Jeg må være ærlig og sige at jeg var så heldig at min søde kæreste havde en computer med alle programmerne som jeg har lånt igennem mit studie...

    ReplyDelete
  7. Forresten så kan du i Illustrator også ind-scanne dine fine håndtegninger og feks farvelægge og andre sjove ting på computeren.
    - jeg er en nørd, men det blir man - just wait and see ;)

    ReplyDelete